HTML

Röviden

E blog lényege, hogy rögzítsem, mikor, mi, hogyan érint minket. Miket tudunk a változásokról, hogyan hat ez ránk, mi történik ennek következtében velünk és a diákokkal.

 

Pedagógus életpálya-modell

Friss topikok

  • aquamarineblue: Eljött ez az idő is a tanári pályán ... üdv a kapitalista világban. Multinak dolgozom, detto ezt k... (2013.03.07. 23:17) 42

4

2013.01.08. 22:37 :: Próteszilaosz

Tegnap nem volt semmi érdemleges, de ma...

Tájékoztattak, hogy mivel az igazgatók hatásköréről még nincs döntés, nem csinálhatunk semmit, aminek költségvonzata van. Ráadásul az iskolai szoftverek nem használhatóak, jelenleg még folyik a tárgyalás az ideiglenes megoldásról. Addig papíron dolgozik mindenki, ami most már érinti a sulimenzát, hiszen most kell megrendelni, fizetni. Előbbit papíron vezetik, de utóbbi elmarad, majd pótolják, a cég "megértő".

Pályázat még felfüggesztve, pedig lenne mit csinálni, ráadásul állandóan jönnek az azonnali feladatok a gazdaságisoknak - ezek ritkán egyszerűek, mert most papíron van minden. Amúgy kíváncsian várjuk az új eljárásrendet.

Közben HR bejelenti, hogy hatalmas siker az államosítás, semmilyen pénzügyi probléma sincs. Naná, az, hogy nem fizetünk, nem probléma - nekünk - még. Amúgy tényszerű hazugság, hogy mindenki megkapta a fizetését 3-ig.  Az meg, hogy "a közeljövőben nincs olyan szándék, hogy a pedagóguslétszámról döntés szülessen" kétféleképpen érthető:

Apropó, rájöttem, hogy miért is kellett a KLIK: ez kapja az összes iskolai támogatást (normatíva, tankönyvtámogatás, szakképzési pénzek stb.), nem az önkormányzatok. Tehát efelett a hatalmas összeg felett korlátlanul rendelkezhetnek és szakmainak mondott indokok alapján tetszőlegesen oszthatják el, vagyis közvetlen ellenőrzést kapnak az iskolák felett, sokkal jobbat, mint amit az igazgatók kinevezésével kaphatnak.

Mindez azért is érdekes, mert ha a tankönyvtámogatásba beleszólnak, akkor elég rosszul járunk, ha viszont nem, akkor javul a helyzetünk, hisz korábban az önkormányzat (és ez nálunk még alig volt jellemző, máshonnan sok rosszat hallottam) nem veheti el (törvénytelenül) e pénz egy részét. Még annyit ehhez, hogy van sok iskola, ahol ez a pénz nem volt elég, és az önkormányzatnak kellett kiegészítenie (talán emiatt vontak el tőlünk) - most kérdés, a KLIK mit fog csinálni. Ez egyébként az egész rendszerre vonatkozik, mert több dologra elmondható, hogy a normatív támogatás nem fedezte a valós kiadást, amit ezért az önkormányzatok egészítettek ki - már ahol. Ezután ez nem lesz, kérdés, hogy a KLIK hogy oldja meg. A tankönyvek esetében ehhez hozzájön a tankönyvváltás, ami kinullázza a jól gazdálkodó iskolák tartalékait (nálunk azért volt maradvány, mert sokat biztosítottunk ingyen, de ha új tankönyv lesz, ez megszűnik, és nincs pénz újakra).

A tankönyvrendelést a törvény szerint mostantól kell leadni, de a honlapon csak ennyi olvasható:

Tájékoztatjuk a köznevelési intézményeket arról, hogy a 2013/2014. tanévre történő tankönyvrendelés a korábbi évektől eltérően később kezdődik. Az Oktatási Hivatal várhatóan 2013. január folyamán közzéteszi a tankönyvek hivatalos jegyzékét, amelyet folyamatosan felülvizsgál és frissít. A tankönyvrendelést az intézmények a tankönyvjegyzék közzétételét követően kezdhetik meg.!
A tankönyvjegyzék megjelenéséig szíves türelmüket kérjük.
Oktatási Hivatal

Persze nyilvánvaló, hogy ha csak egy hete van elfogadott kerettanterv, és még nem írták ki a tankönyvekre a pályázatot, nincsenek megírva, nincsenek elbírálva, akkor nem is lehet rendelni. Kérdés csak az, hogy hogyan lesz tankönyv januárra...

Szólj hozzá!

Címkék: napló államosítás

A bejegyzés trackback címe:

https://pedo.blog.hu/api/trackback/id/tr805007151

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása